niedziela, 1 września 2019

Od Kzeris CD Azaira Ethala

Spojrzałam na Azę.
- Wysłuchamy zagadki.- oznajmił stanowczo. Usiadłam, a basior zaraz obok mnie.
- Dobrze, a więc wysłuchajcie mej zagadki i dobrze zastanówcie się nad jej rozwiązaniem.
- Jesteśmy gotowi.- odparłam. Sfinks odchrząknął.
- Są dwie siostry. Jedna rodzi drugą, a druga pierwszą. Kim one są? - spojrzałam na Azę. Wydawał się bardzo skupiony. Nie wiedziałam co może być odpowiedzią. 
- Wiesz już co może być odpowiedzią?- spytałam. Azair spojrzał na mnie i westchnął 
- Trudno mi powiedzieć, mam kilka przypuszczeń, ale muszę się dokładnie zastanowić. Odpowiedź jest tylko jedna
- Czas wam ucieka. - rzekła istota. 
- Nie dawałaś nam limitu czasu.- zauważyłam, a Sfinks zdawał się niezadowolić moją uwagą. 
- W takim razie daję wam go teraz. Macie pięć minut. - odparł. 
- Trochę to niesprawiedliwe. - wtrącił Azair. 
- To ja ustalam zasady. Lepiej się pospieszcie. 
- I co teraz? - spytałam. 
- Daj mi pomyśleć.- odparł. 
- Ciekawi mnie czy już jest noc. Dosyć długo tu siedzimy. - szepnęłam do siebie. Azair spojrzał na mnie. 
- To jest to.- odparł. 
- Hm? - biały basior podszedł do Sfinksa.
- A więc jaka jest wasza odpowiedź? - spytał, a Azair uśmiechnął się. 
- Odpowiedzią są dzień i noc. Dzień rodzi noc, a noc dzień. 
- Gratuluję. Udało wam się. Możecie przejść. - odparł, a w jego klatce otworzyło się przejście prowadzące w dół. Spojrzałam na Azę. 
- Nie mamy innego wyjścia. - odparł i ruszył przodem. Szłam tuż za nim. Dotarliśmy do ogromnego pomieszczenia. Przed nami była ogromna przepaść, a na jej drugim końcu przejście. 
- Czyli teraz mamy latać się nauczyć? - westchnęłam zrezygnowana.


<Azair Ethal?>




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz