Stanowiska



Legenda stanowisk:

Czarne - Można wybrać.
Podkreślone - Maksymalna liczba wilków na tym stanowisku jest już zajęta. Nie można wybrać.
Przekreślone - Stanowiska uśpione, ze względu na czasową, szczególną sytuację w watasze. Nie można wybrać.
Niebieskie - Stanowiska szczególnie wysokie lub niskie w hierarchii WSC; są przydzielane przez alfy watahy wilkom, które na to zasłużyły. Oprócz takiego stanowiska, można mieć jeszcze jedno. W przypadku awansu na niebieskie stanowisko, wilk nie przestaje pracować w swoim poprzednim zawodzie. Nie można wybrać.
(e) - Wilk emerytowany. Nie jest liczony do wilków zajmujących dane stanowisko. Niebieskie stanowiska domyślnie nie podlegają emeryturze.

Przed wyborem stanowiska przeczytaj jego opis na dole strony.



                                                           

Jaskinia alf:

Sekretarz (WWN) | max. 1

Samiec alfa |max. 1Agrest
Samica alfa |max. 1Nymeria
Młode alfyLegion

Asystent alf |max. 4 - Kawka, Szkliwo

1 Doradca pary alfa |max. 1 -
2 Doradca pary alfa | max. 1

                                                           

Podstawowe stanowiska (brak siedziby):

Opiekun szczeniąt |max. 2 Apollo Anubis Ain
Dokarmiacz |max. 3 -

Poganiacz - Myszka, Miguel, C6 (e)
Bloker - Szpak, Piwonia
Sprinter - IrysTiska, Dana, Saroe (e)
Opiekun drzew |max. 2 Brzoza
Zarządca spichrza |max. 1 -

Odkrywca |max. 1 - Cykoria
Tropiciel |max. 1 - Falvie,
Podróżnik |max. 2 - Almette

Wieszcz |max. 2 - Arteus, Misung
Pieśniarz |max. 2 - MarysiaHarpia
Aktor |max. 3 - Rana, Szalej

Rzemieślnik | max. 2 - Bleu, Janka
Kronikarz |max. 2 Hyarin, Dally
Mediator | max. 1 - 
Grabarz | max. 1 - Mino
Pustelnik |max. 2 - Kapral, Yrsa
Pomocnik | max. 6 - SzklankaOlivier i OliviaPuchaczSzalka
Goniec | max. 4 Hiekka, Xochicoatl

Omega

                                                           

Jaskinia medyczna:

Medyk |max. 1 - Delta, Flora (e)

Pomocnik medyka |max. 2 - 
Psycholog |max. 1 - Frezja
Ratownik |max. 4 - Xiv
Położny |max. 1 Domino
Zielarz |max. 2 - Mikaela, Mszczuj (e), Lato (e)

Puchłoterapeuta |max. 1 - Puchło

                                                           

Jaskinia wojskowa:

Generał |max. 1 Hyarin
Plutonowy |max. 1

Strateg |max. 3 - Theodore, Jojo, Duch (e)
Poseł |max. 3 Agrest, RubidKali (e)
Szpieg |max. 2 - Simone, Kawka
Obrońca |max. 3 - Kamael, Variaishika, Amensir
Strażnik |max. 4 - Falka, Zendayafiri Nere'e Citlali Pinezka, Luka, Całka
Śledczy |max. 3 - Espoir, Mediana, Ry (e)
Stróż |max. 2 - Satomi, Pi
Morderca |max. 3 - Noai'deOxide, Ruka (e)

Starszy szeregowiec -
Szeregowiec - Laponia, Sahara, Wrona, Dante, PelaszaDanny, Mi, Sigma, Moss, Romeo (e)

                                                            

Oświata (brak siedziby):

Wychowawca szczeniąt |max 1 - Kezuko, Konstancja Krzemkowa (e)
Nauczyciel podstaw |max. 1 Alta
Nauczyciel walki i obrony |max. 1 Aiden
Nauczyciel łowiectwa |max. 1 Salvatore
Nauczyciel medycyny |max. 1 
Nauczyciel historii |max. 1 -
Nauczyciel żywiołów |max. 1 - 
Nauczyciel lotnictwa |max. 1 Mezularia
 

Uczeń - SoheaJałonkaSmoła, Domael, Byczq, Yolotl
Elew (uczeń wojskowy) - Katarakta


                                                            

Sekretarz - Jedyny wilk, który stoi ponad alfami i, co należy powiedzieć otwarcie, przedstawiciel i przywódca Watahy Wielkich Nadziei, która po wygranej wojnie, przy okazji odnowienia dawnego sojuszu z WSC, przejęła część władzy na naszych ziemiach.

Samiec Alfa - Dba o bezpieczeństwo watahy. Pierwszy do walki, ostatni w odwrocie. Odpowiada za stado i przewodzi mu. Partner samicy Alfa.
Samica Alfa - Dba głównie o dobre relacje w watasze, ale ma nie mniejsze znaczenie niż samiec Alfa, którego jest partnerką.
Młode Alfy - Szczenięta pary Alfa. Jedno z nich ma szansę zostać następcą alf; z reguły jest to jeden z synów.

Doradcy pary Alfa - Doradzają parze Alfa w trudnych sytuacjach; zazwyczaj wilki o tęgich umysłach. Jednak przejęcie władzy za pomocą tej roli bywa kuszące, dlatego wilk na tym stanowisku musi obdarzony być wielkim zaufaniem.

                                                            

Opiekun szczeniąt - Opiekuje się szczeniętami gdy z różnych względów nie mogą robić tego rodzice oraz podczas wojny, gdy przechowuje je w bezpiecznym miejscu.
Dokarmiacz - Zbiera drobny pokarm tylko dla szczeniąt, gdy ich rodzice zajęci są służbą watasze.

Poganiacz - Wytrzymały wilk, który na polowaniu zagania ofiarę prosto w pułapkę.
Bloker - Odcina zwierzęciu drogę ucieczki, nie pozwala wykonać ruchu.
Sprinter -  Jego „żywiołem” jest szybkość. Dokańcza dzieła, zabijając zwierzynę.
Opiekun drzew - Ten wilk, odpowiedzialny i drobiazgowy, dba o dobrostan drzew owocowych, rosnących na terenach watahy. Sporządza nawozy, usuwa rosnące nieprawidłowo gałęzie, reaguje na toczące drzewo choroby, a w sezonie pilnuje owoców przed złodziejaszkami. Przy okazji jest on skarbnicą wiedzy na temat drzew.
Zarządca spichrza - Godny zaufania wilk, który odpowiada za spichrz watahy, czyli miejsce, gdzie przechowywane są głównie nadwyżki upolowanej zwierzyny i pokarm roślinny, później rozdzielane pomiędzy wilki. Sprawdza zapotrzebowanie i chroni zasobów przed nazbyt zachłannymi.

Odkrywca - Wciska nos w każdą szparę, wynajduje nowe rozwiązania rozmaitych problemów, odkrywa obfite łowiska na terenie watahy, obserwuje. W czasie wojny pomaga też w znalezieniu dogodnej drogi do przemarszu armii.
Tropiciel - Jego najważniejszym narzędziem jest nos. Tropiciel bowiem... tropi. Zwierzynę, ale także poszukiwane wilki, przedmioty i czego tylko wymaga sytuacja.
Podróżnik - Nieczęsto widuje się go na terytorium watahy. Przez większość czasu wędruje po terenach pobliskich i bardziej odległych watah, aktualizuje mapy sąsiednich terytoriów, spisuje wszystko co zobaczy za granicą, a czasem sprowadza takie zamorskie nowości na nasze ziemie.

Wieszcz - Pisze wiersze i wygłasza mowy ku pokrzepieniu serc, w ciężkich czasach podnosi morale watahy i jest mentalnym wsparciem wojen.
Pieśniarz - Komponuje muzykę, śpiewa ballady, nie zawaha się na zamówienie zawyć pod czyimś balkonem, albo na weselu. Jego praca to doskonały sposób na zabicie nudy reszty społeczeństwa i odwrócenie ich uwagi od koszmarów rzeczywistego świata.
Aktor - Sceniczny geniusz. Na poczekaniu wymyśla skecze dla rozweselenia chwili oraz porusza poważne tematy przykryte uśmiechami wymyślonych postaci. Efekty jego pracy są zwielokrotnione, gdy pracuje razem z innymi mistrzami tej sztuki.

Rzemieślnik - Zajmuje się wykonywaniem różnych przedmiotów z dostępnych materiałów, takich jak skóry, drewno, glina, kamienie, futra czy lniane włókna... a im bardziej jest pomysłowy, tym więcej surowców jest w stanie wykorzystać i tym niezwyklejsze rzeczy wychodzą spod jego łap. Niewtajemniczeni mogliby nawet powiedzieć: Coś z niczego robi!. Jeśli potrzebujesz lnianej sakwy na zioła lub chcesz oprawić kronikę watahy w sarnią skórę, dobrze trafiłeś.
Kronikarz - Zapisuje dzieje watahy, uwzględniając również inne zgromadzenia w jej pobliżu, a także często tworzy mapy. Pamięta o wszystkich ważnych wydarzeniach, mających miejsce za jego życia.
Mediator - W przypadkach wyjątkowo trudnych do wyjaśnienia konfliktów, wkracza na scenę rozgrywającej się kłótni, aby pomóc jej stronom znaleźć rozwiązanie.
Grabarz - Jego praca jest niezbędna, by zwłoki naszych zmarłych towarzyszy nie stanowiły zagrożenia epidemicznego.
Pustelnik - Zwą go  „Solą tej watahy”. Żyje w odosobnieniu, by posiąść wiedzę i służyć radą. 
Pomocnik - W miarę swoich możliwości pomaga innym wilkom w ich pracach.
Goniec - Przez większość dnia kręci się pomiędzy centrami zarządzania watahy - jaskinią alf, jaskinią wojskową oraz jaskinią medyczną - i przekazuje wiadomości o potrzebie przekazania sobie przez ośrodki różnorakiego wsparcia. Wzywa też wilki zajmujące określone stanowiska w miejsca, gdzie ich pomoc jest akurat potrzebna.

Omega - „Koziołek ofiarny”, wyłączony ze społeczeństwa. Nie zaopiekuje się nim medyk, łowcy nie podzielą się upolowaną zwierzyną, w przypadku wojny pójdzie na śmierć jako pierwszy. To ten, na którym można się bezkarnie wyżyć, zwykle pogardzany przez pozostałe wilki - i słusznie. Wszak aby upaść tak nisko, trzeba dokonać naprawdę złych rzeczy.

                                                            

Medyk - Nazwijmy go głównym; zarządza działaniem jaskini medycznej i osobiście odpowiada za leczenie wszystkich chorych.

Pomocnik medyka - wyręcza medyka w niektórych pracach i pomaga mu w leczeniu chorych. Wytwarza też lekarstwa z odpowiednich materiałów.
Psycholog - Zajmuje się leczeniem chorób psychicznych, co bywa dość niebezpieczne. Zazwyczaj wybiera się go także jako osobistego strażnika dla takiego chorego.
Ratownik - Zazwyczaj to silny i godny zaufania wilk, który jest w stanie szybko pojawić się na miejscu wypadku i dostarczyć rannych do jaskini medycznej, a w międzyczasie zatamować krwawienie lub pomóc odzyskać przytomność.
Położny - Wilk, który nadzoruje poród i reaguje w przypadku powikłań.
Zielarz - Najczęściej można spotkać go w lesie przy zbieraniu przeróżnych ziół, które są wykorzystywane m. in. w zawodzie pomocnika do wytwarzania lekarstw.

                                                            

Generał - Dowodzi całą armią; najważniejsza osoba w wojsku, zarządza jego zasobami. Zwyczajowo jest nim samiec alfa.
Plutonowy - Osobisty doradca generała, zastępuje go w razie jego niedyspozycji i zajmuje szkoleniem wybitnych jednostek.

Strateg - Ustala wraz z plutonowym i generałem plan bitwy.
Poseł - ten opanowany dyplomata przekazuje wiadomości pomiędzy sojuszniczymi i wrogimi watahami, mediuje w razie konfliktów.
Szpieg - Szpieguje wrogie stada i dostarcza o nich informacje Alfie i wojsku.
Obrońca - Silny i odważny, broni cywili w razie wojny i prowadzi ich w bezpieczne miejsce, z dala od linii frontu.
Strażnik - Służy głównie podczas interwencji w przypadku bójek, czy przestępstw. To pracownik służby porządkowej watahy. W trudnych sytuacjach, gdy potrzeba wielu łap do pracy, strażników w wykonywaniu ich obowiązków wspomagają strażnicy śledczy.
Śledczy - a dokładniej „strażnik śledczy”. Gdy dojdzie do przestępstwa, ma za zadanie przesłuchać świadków i odnaleźć podejrzanych. W przypadkach trudniejszych i bardziej zawikłanych śledztw, rolę wspomagającą to stanowisko pełni również zwykły strażnik.
Stróż - Innymi słowy zwiadowca, pilnuje granic watahy oraz jej terenów.
Morderca - Zabija bądź porywa niepożądane z różnych względów osobniki na rozkaz tego, kto da mu więcej, względnie generała. Wykonuje także wyroki na skazanych.

Starszy szeregowiec - Walczy w pierwszej linii, jest bardziej doświadczony niż zwykły szeregowiec. Zasłużeni szeregowcy mogą awansować na to stanowisko.
Szeregowiec - Prosty żołnierz, walczy na wojnie i jest fundamentem bezpieczeństwa zewnętrznego watahy.

                                                            

Wychowawca szczeniąt - Nadzoruje pracę wszystkich nauczycieli, a sam pomaga wybrać szczeniętom przyszły zawód.
Nauczyciel podstaw - Uczy poprawnego zachowania w watasze i podstawowych czynności potrzebnych do współżycia z innymi. Jeśli sam potrafi, uczy też pisać i czytać szczenięta, które wiążą przyszłość z zawodem, w którym przydaje się ta umiejętność.
Nauczyciel walki i obrony - silny i zwinny wilk, który uczy sztuki walki i samoobrony.
Nauczyciel łowiectwa - Uczy polowania samotnie oraz w grupie.
Nauczyciel medycyny - Wilki zwykle uczęszczają na jego zajęcia tylko do pewnego czasu, by nauczyć się podstaw. Jeśli mają chęci, mogą pozostać dłużej.
Nauczyciel historii - Obok kronikarza, główny historyk watahy. Aby społeczeństwo było silne i wypełnione mądrością, powinno znać swoją historię i wiedzieć, jak decyzje podejmowane w przeszłości wpływają na przyszłość. Przekazanie tego wilkom: oto rola tego jegomościa.
Nauczyciel żywiołów - Pomaga odkrywać i doskonalić żywioły, z którymi związany jest dany szczeniak.
Nauczyciel lotnictwa - Uczy latać przystosowanie do tego osobniki.

Uczeń - Szczenię, które nie osiągnęło dorosłości, jest pod opieką rodziców. Szkolone do objęcia któregoś ze stanowisk nie mających nic wspólnego z wojskiem.
Elew - Szczenię, uczeń wojskowy, szkolony do objęcia jednego z wojskowych stanowisk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz