środa, 16 października 2019

Od Ducha CD Szkła - "Dekadencja"

Pokiwał łbem ze zrozumieniem. Wiedział, jakie to uczucie, gdy nagle w twoim życiu dzieje się coś, co przewraca je do góry nogami. Sprawia, że nic nie jest takie samo, białe staje się czarne, północ zmienia się w południe.. Takie rzeczy zostawiały za sobą chaos. Spustoszenie. Dezorientację. A ta może pchać osobniki o słabych umysłach do rzeczy najgorszych. Ale czy Szkło do nich należał?
Duch przywołał z pamięci wszelkie chwile, jakie między nimi zaszły. Nie. Nie uznałby nigdy swego przyjaciela za istotę nieporadną, mizerną, jaką może połamać byle podmuch wiatru. Lecz wtedy w jego głowie pojawiła się jeszcze jedna myśl: A co jeśli udaje tylko, że jest silny i pewny siebie?
Choroba nie musi tylko dotyczyć ciała, Szkło. Może dotyczyć wszystkich aspektów naszego istnienia. Ciała, umysłu, serca, duszy. Nawet naszych najzwyklejszych uczuć, jeśli ktoś postanowi się nimi zabawić. Lub opęta nas samotnością czy strachem.
Młodzik przeciągnął pazurami po suchej ziemi, dobierając się do wilgotnej gleby pod spodem. Może taki właśnie był jego przyjaciel. Twardy z zewnątrz, delikatny w środku. Nie mógł go jednak teraz odczytać. Inne kwestie zajmowały umysł stratega, nie pozwalając się mu skupić w zupełności na druhu.
Jeśli będziesz się czuł źle, jestem do twojej dyspozycji. Może nie jestem dobrym słuchaczem.. Ale potrafię kilka rzeczy, które mogą ci pomóc. Duch wymusił delikatny uśmiech na swym pysku, a następnie uniósł go w stronę nieba i przymknął oczy. Cieszę się, że znowu mam cię u boku. Wiem, powtarzam się.. Wybacz mi. Może nie myślmy już o złych rzeczach, przyjdzie na nie czas później. Słyszałeś, że dostałem już swoją pozycję? Zostałem strategiem. Chciałem być śledczym.. Jak ty, ale uznałem, że tam się lepiej sprawdzę. Jednak wydaje mi się, iż i tak będziemy ze sobą czasem współpracować, prawda?
Nigdy nie był dobry w takich sprawach. Nie miał też kogo zbytnio dopytać o szczegóły, Vitale tylko skontaktował go z jakimś samcem, chyba też śledczym, jednak wszyscy byli zajęci czymś innym. Może Szkło pomoże rozwiać mu rodzące się wątpliwości.

<Szkło?>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz